Buty od GIRO, czyli model IMPERIAL w praktyce

To już kolejny sezon z butami GIRO na szosie i kolejny dobry sezon. Dzisiaj przedstawiam Wam najwyższy model marki GIRO, czyli IMPERIAL.

Tak pisze producent:

PRECYZJA NA POZIOMIE PRO TOUR, NISKA WAGA, KOMFORT I NIEZAWODNOŚĆ.
NIC WIĘCEJ. NIC MNIEJ. IMPERIAL JEST STWORZONY DO PRĘDKOŚCI.


A co mówi producent?

Waga 215 gramów, to jak zaprzeczenie grawitacji, do tego wydajność i pełny zakres regulacji, dzięki którym pokonasz najtrudniejsze, najbardziej strome trasy. Imperial został zaprojektowany, aby przewodzić rewolucji wagowej w obuwiu szosowym. Aby stworzyć w pełni funkcjonalny but, który konkuruje z minimalistycznymi wzorami wagi, stworzyliśmy ultralekką cholewkę z monofilamentowej siatki Synchwire™, która dopasowuje się i czuje się jak druga skóra dzięki podwójnym klamrom Boa IP1 z miękkimi prowadnicami do żyłek.

Zgrzewany termicznie materiał Teijin® TPU zapewnia wsparcie strukturalne dokładnie tam, gdzie jest potrzebne, a podeszwa z włókna węglowego Easton® EC90 SLX2 zapewnia najwyższą sztywność przy przenoszeniu mocy. Nasz regulowany system wkładki Super Natural Fit jest ostatnim akcentem, umożliwiając dostosowanie podparcia łuku stopy od razu po wyjęciu z pudełka, zapewniając luksusowy komfort i optymalną efektywność pedałowania.

CHOLEWKA:
Jednoczęściowa cholewka Synchwire™ z miękkimi prowadnicami żyłek i zgrzewaną siatką monofilamentową SL Teijin®
Tarcze Twin Boa® IP1 z regulacją +/- 1 mm z makro uwolnieniem

PODESZWA:
Easton® EC90 SLX2 zaawansowana podeszwa z włókna węglowego
Wymienny obcas do chodzenia
Elementy konstrukcyjne ze stali nierdzewnej

WKŁADKA:
Zestaw dopasowania Prolight SuperNatural Fit Kit z regulowanym podparciem łuku
Górna powłoka z włókna antybakteryjnego XT2®

WAGA:
215 gramów (rozmiar 42,5)

ROZMIARY:
39 – 48, w tym połówki rozmiarów od 42,5 – 45,5

No to teraz obalamy lub potwierdzamy słowa producenta:)


Giro IMPERIAL, czyli sztywność w praktyce

Zapinanie to wersja BOA x2. czyli bardzo skutecznie i miłe. Boa działa tak samo jak w poprzednich modelach – ponoć czasami się zacinają, ale w przypadku GIRO nie miałem takich problemów. Reasumując: po prostu całość zapinania działa bez żadnego problemu.

“Piszę o zapinaniu, bo w mojej ocenie ma wpływ na całkowitą sztywność buta i wrażenia z jazdy.” – tak było w poprzednich modelach i jest też w tej wersji.

Buty są doskonale dopasowane, wygodne i bardzo sztywne – z pewnością bardziej sztywne niż każde inne wcześniej testowane przeze mnie. Różnica jest bez dwóch zdań odczuwalna w trakcie jazdy na rowerze, na każdym treningu czuć różnice poziomu butów – są zdecydowanie lżejsze i bardziej sztywne niż niższe modele. W zasadzie tak powinno być.


Kolorystyka i design

Cóż uwielbiam czerwony, ale potem polubiłem jaskrawą zieleń:), czyli modele SENTIRE oraz FACTOR TECHLACE. Od kiedy mam “białe igły” to zdecydowanie kolor biały dla butów szosowych jest numerem jeden.

Jak jadę to nie wiem czy patrzeć na drogę czy na buty. Serio…:)

Buty są jakby trochę powlekane co przekłada się na plus, bo wyglądają bardzo PRO. Jak z wyścigu World Tour.  Z białymi skarpetkami wyglądają sztosik!


Cholewka, podeszwa i wkładka – jest lepiej

Jest lepiej, a nawet bardzo dobrze. Buty sprawiają wrażenie, że są cienkie i będą w zasadzie miękkie. Jest totalnie na odwrót.

Otóż

  • Cholewka
    – w tym modelu pojawia się wersja: Premium Evofiber™ SL – Oddychająca, wykonana z mikrowłókien Teijin®. Wcześniej była po prostu cholewka z mikrofibry i tyle, czyli jest dość duża różnica na pewno w samej technologii.
  • Podeszwa
    Easton® EC90 SLX2 wysokiej jakości podeszwa z włókna węglowego. W modelu Sentrie mamy włókno węglowe Easton® EC70. Tak jak trudno mi ocenić podeszwę na bazie EC90 vs. EC70 oprócz wyższej liczby tak mogę jedynie napisać, że jest po prostu sztywniej. Koniec. Kropka.

Cały zestaw bardzo dobrze oddycha. Wynika to z tego, że materiał jest dość przewiewny. Wentylacja jest bardzo dobra, a stopa zachowuje stabilną temperaturę. Dodam, że buty są idealnie na lato.



Moje kilkumiesięczne odczucia vs. poprzednie modele

Różnice są wizualne, ale przede wszystkim funkcjonalne. Buty są po prostu lepsze. Wyższy model jest naprawdę znaczenie lepszy. Co to znaczy?

Jest sztywno i tyle w temacie. Oczywiście dodatkowa wkładka i odpowiednie ustawienie bloków na pewno zwiększy moc pedałowania, ale nawet w takiej wersji czuć, że buty są z najwyższej półki. Przerobiłem w zasadzie już 4 modele GIRO od najniższych do najwyższego i wniosek jest taki, że Imperial wygrywa konkurs.

Ok, jest sztywniej, ale czy jest wygodniej?

Niestety jest jeszcze wygodniej. Choć byłbym niesprawiedliwy jakbym powiedział, że niższe modele nie były wygodne. GIRO ma coś w sobie, że stopa “pasuje od razu w bucie”.

No ok, czyli dla kogo te buciki?

Cóż, buty są trochę nie tanie:), bo trzeba wydać ponad 1500 złotych monet. Dlatego zakup takich butów, aby jeździć rower w niedziele czy nawet trenować, ale finalnie nie ścigać się na szosie mija się z celem.

Buty są TOP. Niezwykle wygodne i obłędnie sztywne. Świetne na okresy cieplejsze (najlepiej lato), więc okres zimowy może się nie sprawdzić. Oczywiście kwestia wrażliwości na zimno.

 


Krótkie podsumowanie by Loco On The Way

  • sztywność podeszwy – najsztywniejszy model GIRO w wersji szosowej.
  • przepływ powietrza – buty zdecydowanie na cieplejsze okresy. Wentylacja jest bardzo dobra.
  • wygoda w trakcie jazdy – w zasadzie bez większych zmian. Jest wygodnie i tyle. Przy mocnych jednostkach treningowych jest stabilniej i jak wcześniej pisałem bardzo sztywno.
  • wrażenie wizualne – buty dokładnie wykonane, brak większych uwag. Są idealnie białe.
  • waga – 208 g przy rozmiarze 42, czyli o 25g lżejsze.
  • “czucie pedałów” – sztywne oraz bardzo wygodne. Brak większych uwag.
  • cena – (katalogowa 1 879,90 PLN). Tak, jest sporo. Pytanie na jaki cel potrzebujesz takich butów.

Ogólna ocena – bardzo dobre 10/10. GIRO IMPERAIL to wybór warty rozważenia dla osób, które cenią sobie najwyższy poziom. Bez zbędnej marketingowej paplaniny.

Dystrybutorem marki GIRO w Polsce jest: AMP Polska

Oficjalny sklep AMP Polska to www.zakupyrowerowe.pl

Dodatkowy filmik od GIRO o tym modelu znajdziesz TUTAJ.


Jeżeli kogoś ująłem na zdjęciach, a nie życzy sobie swojej obecności w tym wpisie to proszę o info.


Jeżeli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:

  • zapisz się do wysyłanego raz na miesiąc newslettera:


  • albo szukaj mnie tutaj:

Znalezione obrazy dla zapytania instagram logo pngZnalezione obrazy dla zapytania facebook logo png