Buty od GIRO, czyli model EMPIRE SLX CARBON w praktyce

To już kolejny sezon z butami GIRO na szosie i kolejny dobry sezon. Dzisiaj przedstawiam Wam nowy, sztywny i zarazem sznurowany model butów szosowych, czyli model GIRO EMPIRE SLX CARBON w kolorze carbon black.

Buty sznurowane to zdecydowanie niepopularny wersja butów kolarskich, ale coraz częściej pojawiają się na lokalnych ustawkach. Na wyścigach pewnie na palcach jednej ręki można policzyć kto założył taki typ butów.

Czy sznurowane buty są lepsze czy gorsze niż ich odpowiedniki na rzepy i/lub BOA?

Sprawdźmy co piszę o tym modelu sam producent.


A co mówi producent?

Przy zaledwie 175 gramach (rozmiar 42,5), Empire™ SLX oferuje lekkie obuwie rowerowe, które sprawdza się także na najwyższym poziomie sportowym. Klasyczna sznurowana cholewka zapewnia wygodę i dopasowanie, jak żaden inny system zapinania, ale nie wpływa na sztywność i strukturę potrzebną do zapewnienia pełnej mocy pedałowania dzięki połączeniu wyjątkowego dopasowania, jednoczęściowej cholewki Evofiber™ SL, oraz podeszwy karbonowej Easton® EC90 SLX2. Z wymiennymi obcasami, tytanowymi elementami konstrukcji i naszym regulowanym zestawem SuperNatural Fit Kit, są to trwałe, zaawansowane buty zaprojektowane z myślą o wygranej.

CHOLEWKA:
Jednoczęściowa konstrukcja cholewki
Cholewka Premium Evofiber™ SL – Oddychająca, wykonana z mikrowłókien Teijin®
Sznurówki Empire: dobrze trzymające węzeł, lekkie i wytrzymałe

PODESZWA:
Easton® EC90 SLX2 wysokiej jakości podeszwa z włókna węglowego
Wymienny obcas do chodzenia
Tytanowe elementy konstrukcyjne

WKŁADKA:
Zestaw dopasowania Ultralight SuperNatural Fit Kit z regulowanym podparciem łuku
Górna powłoka z włókna antybakteryjnego XT2®
W komplecie torba podróżna

WAGA:
175 gramów (rozmiar 42,5 z wkładką Ultralight)

ROZMIARY:
39 – 48, w tym połówki rozmiarów od 39,5 – 46,5

No to teraz obalamy lub potwierdzamy słowa producenta:)


Giro EMPIRE SLX CARBON, czyli sztywność w praktyce

Zapinanie na sznurowadła…, trudno stwierdzić czy jest lepiej czy gorzej vs. BOA. Na pewno jest bardzo wygodnie. W zasadzie czujesz się jak w normalnych butach sportowych. W mojej ocenie to nie wątpliwie duża zaleta, że jak zakładając buty kolarskie czujesz się bardzo komfortowo.

Stopa jest bardziej “ruchoma” niż po zaciśnięciu buta wiązaniem BOA, gdzie nacisk jest praktycznie równomiernie rozłożony.

Buty są dopasowane do stopy, wygodne i zadowalająco sztywne – z pewnością bardziej sztywne niż dla przykładu wcześniej recenzowany model Factor Techlace. Pomimo tego, że poprzedni model jest na rzepy oraz BOA to buty w całości są odczuwalnie sztywniejsze.

Na obronę Factor – dodam, że bardziej uniwersalne. Do założenia latem, ale także w chłodniejsze dni. Ponadto wiązane na BOA oraz rzepy.


Kolorystyka i design

Cóż uwielbiam czerwony…, ale ostatnio buty w kolorze białym i czarnym zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Opisywany model to kolor Carbon Black. W portfolio kolekcji są także dostępne: Crystal white, Hbr blue ano oraz Black Silver.

Buty są jakby trochę powlekane co daje dużo na plus, bo buty wyglądają bardzo solidnie. Kolor jest bardzo żywy. Malowanie jest bardzo dokładne i nie pozostawia wątpliwości co do jakości.

Jak widać na załączonym zdjęciu kolor nie jest niby czarny, ale taki nieco szary/stalowy. Dodam, że w ogóle się nie brudzi – w sensie nie widać typowych zabrudzeń, otarć.


Cholewka, podeszwa i wkładka – jest lepiej

Dobra wkładka zawsze spoko. W tym modelu zastosowano poniższe rozwiązania:

  • Cholewka
    – w tym modelu pojawia się wersja: Premium Evofiber™ SL – Oddychająca, wykonana z mikrowłókien Teijin®. Wcześniej była po prostu cholewka z mikrofibry i tyle, czyli jest dość duża różnica na pewno w samej technologii.
  • Podeszwa
    Easton® EC90 SLX2 wysokiej jakości podeszwa z włókna węglowego. W modelu Sentrie mamy włókno węglowe Easton® EC70. Tak jak trudno mi ocenić podeszwę na bazie EC90 vs. EC70 oprócz wyższej liczby tak mogę jedynie napisać, że jest po prostu sztywniej. Koniec. Kropka.
  • Wkładka
    Zestaw dopasowania Ultralight SuperNatural Fit Kit z regulowanym podparciem łuku. Górna powłoka z włókna antybakteryjnego XT2®. W komplecie jest torba podróżna.

Cały zestaw dobrze oddycha. Innymi słowy stopa się nie poci. Wynika to głownie z materiałów, który w tych “prześwitach” jest dość przewiewny. Latem zdecydowanie na plus. Jesienią wraz z ochraniaczami również się sprawdzają – nie za ciepło i nie za zimno.



Moje kilkumiesięczne odczucia vs. poprzedni model

Chcesz być oryginalny i mieć luz w stopie z bardzo fajną sztywnością? Jeżeli tak, to ten model powinien spełnić Twoje oczekiwania.

Ok, jest wygodniej, ale czy jest sztywno?

Wbrew pozorom sznurowadła nie przeszkadzają w całkowitej sztywności buta. Co prawda trzeba się przyzwyczaić do tej formy wiązania i zaufać tym butom.

No ok, czyli dla kogo te buciki?

W mojej ocenie jesteśmy na pograniczu ścigania oraz mocnych lokalnych przejażdżek w niedziele:). Hmm… z pewnością są satysfakcjonująco sztywne, aby móc mocno zaciągnąć korbami (mały minusik: trzeba sznurowadło gdzieś schować, aby się przypadkiem nie zaplątały).

Jak dobrze zawiążesz buty to nie widzę przeszkód, aby buty wykorzystywać na treningach oraz na wyścigach (choć tutaj nie mam doświadczenia w szosowej walce)


Krótkie podsumowanie by Loco On The Way

  • sztywność podeszwy – sztywno i bardzo wygodnie.
  • przepływ powietrza – nie miałem uczucia „grzania się” stóp. Wręcz przeciwnie – jest dobra wentylacja, co się bardzo przydaje latem oraz wręcz pozorom w zimniejsze dni z ochraniaczami zimowymi.
  • wygoda w trakcie jazdy – w zasadzie bez większych zmian. Jest wygodnie i tyle. Przy mocnych jednostkach treningowych jest optymalnie i jak wcześniej pisałem wystarczająco sztywno.
  • wrażenie wizualne – buty dokładnie wykonane, brak większych uwag. Kolor bardzo żywy. Ponadto buty są sznurowane, co jest nie wątpliwie oryginalne
  • waga – 168 g przy rozmiarze 42, czyli o 41g lżejsze niż model Factor. Generlanie
  • “czucie pedałów” – podeszwa pozwala na dobre czucie pedałów, co fajnie przekłada się na kontrolę i przełożenie mocy podczas nacisku – tutaj to duży plus, ale Facotr było podobnie. W zasadzie wszystkie buty GIRO w jakich do tej pory jeździłem czuły pedały. Moja stopa należy do tych węższych.
  • cena – (katalogowa 1 499,90 PLN), czyli przy obecnej cenie to +200 zł więcej niż Factor. Tak, warto dopłacić, skoro już wydajesz ponad tysiąc złotych na buty.

Ogólna ocena – bardzo dobre 9/10. GIRO  to wybór warty rozważenia.

Dystrybutorem marki GIRO w Polsce jest: AMP Polska

Oficjalny sklep AMP Polska to www.zakupyrowerowe.pl


Jeżeli kogoś ująłem na zdjęciach, a nie życzy sobie swojej obecności w tym wpisie to proszę o info.


Jeżeli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:

  • zapisz się do wysyłanego raz na miesiąc newslettera:


  • albo szukaj mnie tutaj:

Znalezione obrazy dla zapytania instagram logo pngZnalezione obrazy dla zapytania facebook logo png