Buty od GIRO, czyli model Factor Techlace w praktyce vol. 2

To już kolejny sezon z butami GIRO na szosie i kolejny dobry sezon. Dzisiaj przedstawiam Wam nowy i bardziej sztywny model, czyli Factor Techlace. To zdecydowanie młodszy kolega modelu Sentrie Techlace.

Mam ogromny sentyment do marku i stąd też moja dalsza droga z GIRO:)

Piszę, że sztywniej, ale czy na pewno? Sprawdźmy co piszę o tym modelu sam producent.


A co mówi producent?

Factor Techlace™ jest faworytem wśród rowerzystów z dużym przebiegiem, ponieważ łączy wygodę naszego systemu Techlace z najwyższymi osiągami przy imponująco niskiej wadze 210 gramów na but (rozmiar 42.5). System zapięcia Techlace jest zaprojektowany wokół miękkich sznurówek zamiast sztywnych pasków, redukując potencjalne punkty ucisku, a jednocześnie umożliwiając ich łatwą wymianę w razie potrzeby.

Sprawdzone pokrętło IP1 firmy Boa oferuje szybką, intuicyjną regulację w krokach co 1 mm, co zapewnia doskonałe dopasowanie i regulację czucia, które doskonale uzupełnia się z elastyczną, perforowaną cholewką Evofiber™ SL.

Wewnątrz buta nasza wkładka SuperNatural Fit z regulowanymi podporami łukowymi zapewnia spersonalizowany komfort, który pomaga w pełni wykorzystać podeszwę z włókien węglowych Easton® EC90 SLX2, która jest jedną z najlżejszych, najcieńszych i najtwardszych platform do jazdy na szosie.

CHOLEWKA:
Jednoczęściowa konstrukcja cholewki
Cholewka Premium Evofiber™ SL – Oddychająca, wykonana z mikrowłókien Teijin®
Zapięcie Techlace™ + Pokrętło Boa® IP1 (regulacja +/- 1 mm z szybkim rozpięciem)

PODESZWA:
Easton® EC90 SLX2 wysokiej jakości podeszwa z włókna węglowego
Wymienny obcas do chodzenia oraz stalowe elementy konstrukcyjne

WKŁADKA:
Zestaw dopasowania Prolight SuperNatural Fit Kit z regulowanym podparciem łuku
Górna powłoka z włókna antybakteryjnego XT2®
W komplecie torba podróżna

WAGA:
210 gramów (rozmiar 42,5)

ROZMIARY:
39 – 48, w tym połówki rozmiarów od 39,5 – 46,5

No to teraz obalamy lub potwierdzamy słowa producenta:)


Giro Factor Techlace, czyli sztywność w praktyce

Zapinanie to wersja BOA  z możliwością ekspresowego rozpięcia obuwia, jednym pociągnięciem pokrętła w górę + 2 rzepy. Boa działa tak samo jak w poprzednim modelu Sentrie, ale rzepy są nieco lepsze. Rzepy są powlekane i stąd też lepiej się je zapina. Natomiast funkcjonalność sama w sobie bez zmian. Po prostu całość zapinania działa bez zarzutu.

Dodatkowo rzepy można wymienić co jest zdecydowanie zaletą. Tutaj krótki film od Giro jak to zrobić.

Piszę o zapinaniu, bo w mojej ocenie ma wpływ na całkowitą sztywność buta i wrażenia z jazdy.

Buty są dokładnie dopasowane, wygodne i bardzo sztywne – z pewnością bardziej sztywne niż wspomniane Sentrie. Różnica jest naprawdę odczuwalna w trakcie jazdy na rowerze – są lżejsze i bardziej sztywne. Fakt jest to odczucie subiektywne i tylko moje, ale zdecydowanie czuć, że Sentrie to taka biedniejsza wersja.

Na obronę Sentrie – nie oznacza to, że są dużo gorsze i nie ma sensu ich kupować, ale jak chcesz mieć zadowalająco sztywne buty to Factor powinien być na tej liście.


Kolorystyka i design

Cóż uwielbiam czerwony, ale… od czasów Sentrie polubiłem tą jaskrawą zieleń:) Jest bardzo widoczny na drodze, a dodatkowo jest ciekawy balans między moimi narodowymi barwami czarno-czerwonymi.

Buty są jakby trochę powlekane co daje dużo na plus, bo buty wyglądają dość PRO.


Cholewka, podeszwa i wkładka – jest lepiej

Z punktu widzenia technicznego to największe różnice. Zmiany zachodzą w cholewce oraz podeszwie. Jest inna wkładka i teoretycznie lepsza, ale nie na tyle, aby zastąpić ją odpowiednią wkładką podczas bikefittingu.

Otóż

  • Cholewka
    – w tym modelu pojawia się wersja: Premium Evofiber™ SL – Oddychająca, wykonana z mikrowłókien Teijin®. Wcześniej była po prostu cholewka z mikrofibry i tyle, czyli jest dość duża różnica na pewno w samej technologii.
  • Podeszwa
    Easton® EC90 SLX2 wysokiej jakości podeszwa z włókna węglowego. W modelu Sentrie mamy włókno węglowe Easton® EC70. Tak jak trudno mi ocenić podeszwę na bazie EC90 vs. EC70 oprócz wyższej liczby tak mogę jedynie napisać, że jest po prostu sztywniej. Koniec. Kropka.

Cały zestaw dobrze oddycha. Innymi słowy stopa się nie poci. W Sentrie zdarzało się, że w bardzo ciepłe dni stopa była przepocona. Znaczy, bez przesady, ale tutaj wentylacja jest lepsza i stopa zachowuje stabilną temperaturę.

 



Moje kilkumiesięczne odczucia vs. poprzedni model

Zdecydowanie preferuję model FACTOR!

Różnice są wizualne, ale przede wszystkim funkcjonalne. Buty są po prostu lepsze. Wyższy model jest naprawdę wyższym modelem z serii Techlace.

Jest zdecydowanie bardziej sztywno. Wrażenia z jazdy są dużo lepsze. Jak jeszcze dodatkowo zaopatrzysz się w dobre wkładki (umówmy się, że te dostępne w zestawie są w miarę ok, ale to jednak nie są wkładki docelowe. Uważam, że dopiero po konsultacji fizjoterapeuty/bikefitter można dobrać odpowiednie) to sztywność znacznie wzrośnie.

p.s. Bez wkładek chyba w każdym bucie będzie jakiś roboczy luz, co nie zmienia faktur, że zawsze sztywniejsza podeszwa pomaga.

Ok, jest sztywniej, ale czy jest wygodniej?

Jest taka samo wygodnie jak model Sentrie, tyle że całość buta jest nieco bardziej dopasowana i sprawia wrażenie, że cała konstrukcja jest bardziej stabilna.

No ok, czyli dla kogo te buciki?

W mojej ocenie jesteśmy na pograniczu ścigania oraz mocnych lokalnych przejażdżek w niedziele:). Hmm… z pewnością są satysfakcjonująco sztywne, aby móc mocno zaciągnąć korbami (jak mamy moc:)).

Solidne zapinanie (pomimo rzepów) zdaje egzamin. Sztywność podeszwy jak dla mnie w 100% wystarczająca. Założyć dobre wkładki i można jechać dużo mocniej.


Krótkie podsumowanie by Loco On The Way

  • sztywność podeszwy – zdecydowanie sztywniej niż w modelu Sentrie.
  • przepływ powietrza – nie miałem uczucia „grzania się” stóp
  • wygoda w trakcie jazdy – w zasadzie bez większych zmian. Jest wygodnie i tyle. Przy mocnych jednostkach treningowych jest stabilniej i jak wcześniej pisałem sztywniej.
  • wrażenie wizualne – buty dokładnie wykonane, brak większych uwag.
  • waga – 208 g przy rozmiarze 42, czyli o 25g lżejsze.
  • “czucie pedałów” – dość szeroka podeszwa pozwala na dobre czucie pedałów, co fajnie przekłada się na kontrolę i przełożenie mocy podczas nacisku – tutaj to duży plus, ale Sentrie było podobnie.
  • cena – (katalogowa 1 299,90 PLN), czyli przy obecnej cenie to +200 zł więcej niż Sentrie. Tak, warto dopłacić, skoro już wydajesz ponad tysiąc złotych na buty.

Ogólna ocena – bardzo dobre 9,5/10. GIRO FACTOR TECHLACE to wybór warty rozważenia.

Dystrybutorem marki GIRO w Polsce jest: AMP Polska

Oficjalny sklep AMP Polska to www.zakupyrowerowe.pl

Dodatkowy filmik od GIRO o tym modelu znajdziesz TUTAJ.


Jeżeli kogoś ująłem na zdjęciach, a nie życzy sobie swojej obecności w tym wpisie to proszę o info.


Jeżeli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:

  • zapisz się do wysyłanego raz na miesiąc newslettera:


  • albo szukaj mnie tutaj:

Znalezione obrazy dla zapytania instagram logo pngZnalezione obrazy dla zapytania facebook logo png