Owsianka cz.2, czyli czekolada na stół

Uwielbiam owsiankę i koniec!

Mógłbym ja jeść cały czas. Można ją przygotować na setki sposobów. Dlatego też chcę się z Wami podzielić kilkoma wersja, które być może się Wam przydadzą. Jest mega pożywna i zdrowa.

Próbowałem już chyba wszystkich firm, które oferują ten produkt i w zasadzie w większości płatki owsiane są do zjedzenia. Choć ostatnio dość regularnie zaopatruje się w sklepie online (www.krukam.pl)

Podkreślam to nie jest sponsorowany tekst:) i znowu szkoda:):)

Czemu tam? Bo ceny są przystępne. Dość duże gramatury. Natomiast jakość tych produktów mi odpowiada. Dostawa jest do paczkomatu, czyli dla mnie mega, bo mam taki pod blokiem, a i koszt to 10 zł


X powodów dla których warto jeść płatki owsiane

Tak mnie naszło, że warto podsunąć wam kilka argumentów dlaczego warto jeść owsiankę.

Na dzisiaj powód nr 1: Pomagają utrzymać wagę.

Jak to? Owsianka może mieć własności odchudzające? A tak… Zawdzięcza to zawartości beta-glukanu – rozpuszczalnego w wodzie błonnika, który zmniejsza poziom hormonu głodu, cholecystokininy. Beta-glukan powleka przewód pokarmowy lepką warstwą odporną na działanie enzymów trawiennych jak płynny opatrunek spowalniający proces przyswajania cukrów i wiążący kwasy tłuszczowe. Ma właściwości probiotyczne – jest pożywką dla dobrych bakterii. Z kolei frakcja nierozpuszczalna błonnika zawartego w owsie poprawia pracę jelit i daje uczucie sytości.

Udowodniono też, że wzmacnia układ immunologiczny, bo pobudza do większej aktywności fagocyty odpowiedzialne za wchłanianie bakterii, wirusów, które atakują organizm.

Prosta rada – JEŚĆ OWSIANKĘ Z RANA!

Jeśli zaczniecie dzień od owsianki, nie dopadnie was nieodparta ochota na: zjem wszystko, cokolwiek leży w zasięgu wzroku. Dodatkowo płatki owsiane dostarczają bardzo dużo wartości odżywczych przy stosunkowo niewielkiej liczbie kalorii.

Śniadanie moim zdaniem to podstawa – pierwszy posiłek dnia, który rozkręca Nasz organizm na wyższe obroty.

 



Przepis na owsiankę

No i w końcu przechodzimy do meritum sprawy. Owsianka z czekoladą!


OWSIANKA TIRAMISU

Składniki: Większość składników kupuje w Biedronce:)

  • Banan – 120 g (1 x Sztuka)
  • Cynamon – 2 g (0,4 x Łyżeczka)
  • Borówki amerykańskie – 50 g (1 x Garść)
  • Orzechy nerkowca (bez soli) – 20 g (1,3 x Łyżka)
  • Twaróg lekki (0% tł.) – 50 g (0,2 x Opakowanie)
  • Mleko spożywcze, 1,5 % tłuszczu – 150 g (0,6 x Szklanka)
  • Woda – 100 g (0,4 x Szklanka)
  • Miód pszczeli – 5 g (0,2 x Łyżka)
  • Płatki owsiane (górskie) – 50 g (5 x Łyżka)
  • Czekolada gorzka – 12 g (2 x Kostka)

Sposób przygotowania:

1. Płatki owsiane ugotować w mleku z dodatkiem wody (ja często robię na samym mleku bez laktozy) .

2. Pod koniec gotowania dodać pokrojonego w plastry banana, odrobinę cynamonu, twaróg i orzechy. Całość wymieszać i przykryć na moment.

3. W międzyczasie umyć borówki (mogą być też inne owoce, ale zachowujemy mniej więcej gramaturę) i posiekaj czekoladę na tarce.

4. Do garnka dodać miodu i wymieszać. Całość wyłożyć na miskę

5. Wysypać borówki i oprószyć wszystko cynamonem

6. Na koniec posypać posiekaną wcześniej gorzką czekoladą.

Czas przygotowania: około 6-8 minut

 

Cyferki:

644.47 kcal  /  559.00 g

Białko: 25,6 g
Tłuszcze: 19,3 g
Węglowodany: 90,2 g
Błonnik: 8,6 g
Wymienniki węglowodanowe: 9,1 g

SMACZNEGO!


Jeżeli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:

  • zapisz się do wysyłanego raz na miesiąc newslettera:


  • albo szukaj mnie tutaj:

Znalezione obrazy dla zapytania instagram logo pngZnalezione obrazy dla zapytania facebook logo png