Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia?

Oczywiście nie będę się tutaj wymądrzał, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, bo znawcą to ja nie jestem. Choć nie ulega wątpliwości, że to na pewno jeden z najważniejszych posiłków.

Z moich obserwacji wynika, że posiłek ten jest dość lekceważony w całodniowym menu. A szkoda…

Czemu tak się dzieje:

  • brak czasu na przygotowanie śniadania: spieszymy się do pracy, do szkoły, do przedszkola z dziećmi
  • nie lubimy jeść rano, a potem następny posiłek do obiad
  • jak już jemy: są to z reguły kanapki lub parówka lub inne zapychacze:)
  • nie mam apetytu
  • lub inne super powody

p.s. Oczywiście każdy posiłek jest tak samo ważny i trzeba dostarczać odpowiedniej ilości kalorii, aby móc dobrze funkcjonować w ciągu całego dnia.


Kolarz bez śniadania? Nie ma takiej opcji

Jeżeli trenujesz kolarstwo? To na pewno dbasz o dobrą dietę. Najlepiej zdrową dietę bogatą we wszystkie niezbędne składniki – powiedział bardzo rzeczowo specjalista Marcin:)

Nie jestem dietetykiem (dietetykiem sportowym) dlatego tak trochę ogólnie, ponieważ nie mam zamiaru mówić jak i co trzeba jeść, ale JEŚĆ TRZEBA!

Ogromny plus kolarstwo: można jeść więcej. Spalamy na treningach dużo kalorii, więc małe grzeszki nie zepsują układanki:) Zresztą trzeba czasami pozwolić odpocząć Naszej głowie i pozwolić sobie na chwilę zapomnienia, np. sernik z mleczną czekoladą przy sobocie… uwielbiam:)

OK, rozmarzyłem się… Wracam do tematu.

Tak, kolarz traci dużo kalorii. Jeść trzeba – odpowiednie ilości, odpowiednik składników, aby mieć energię na realizacje treningów/wyścigów i innych przejażdżek.

Śniadanie moim zdaniem to podstawa – pierwszy posiłek dnia, który rozkręca Nasz organizm na wyższe obroty.

 



Lubię jeść

Kto nie lubi jeść? Chyba każdy zdrowy człowiek lubi jeść.

Kiedy zacząłem tak na poważnie trenować kolarstwo to niestety okazało się, że jedzenie w kółko ryżu lub makaronu “z czymś tam” nie wystarczy, aby móc realizować wszystkie założenia treningowe.

Co zrobić? Co zrobić? Zacząłem szukać dietetyka sportowego. Udało się.

Nawiązałem współpracę z Mateuszem Gawełczykiem z www.cezis.pl


Dietetyk sportowy

Nie będę się tutaj rozwodził o współpracy z dietetykiem, ale mówiąc krótko, to była dobra decyzja.

Jest fachowiec, który dba o moja dietę, która jest indywidualnie dostosowana do planu treningowego.

Są odpowiednie posiłki z przepisami na każdy dzień i “godzinę”. Smaczne i dość proste w przygotowaniu.

p.s. wciągnąłem nawet tym jedzonkiem moją żonę i syna:)


Przepis na owsiankę

No i w końcu przechodzimy do meritum sprawy. Owsianka – UWIELBIAM w każdej postaci!

Oczywiście przepisów (zn. nie moich, bo od dietetyka:)) jest dość dużo, ale przedstawię chyba mój ulubiony. Mógłbym tą owsiankę jeść codziennie. No, ale nie można popadać w monotonie:)

p.s. No chyba, że się przepis przypodoba to pomyślimy o kolejnych:)


OWSIANKA TIRAMISU

Składniki:

  • Banan 120g (1 sztuka)
  • Płatki owsiane 50g (5 łyżek)
  • Otręby pszenne 4g (1 łyżka)
  • Miód pszczeli 12g (0,5 łyżki)
  • Kakao 16%, proszek 10g (1 łyżka)
  • Kawa rozpuszczalna (proszek) 2g (1 łyżeczka)
  • Migdały w płatkach 15g (1,5 łyżki)
  • Mleko spożywcze, 1,5 % tłuszczu 200g (0,8 szklanki)

Sposób przygotowania:

1. Płatki i otręby zalej mlekiem. 2. Dodaj kawę i gotuj na małym ogniu kilka minut, aż owsianka zgęstnieje. 3. Banana pokrój w plasterki, migdały posiekaj. 4. Gotową owsiankę polej miodem, obłóż plastrami banana, posyp kakao i migdałami.

Czas przygotowania: około 5-7 minut

Cyferki:

588.86 kcal;  413.00 g
Białko: 19,9 g
Tłuszcze: 17,2 g
Węglowodany: 85,0 g
Błonnik: 9,2 g
Wymienniki węglowodanowe: 8,5 g

SMACZNEGO


Jeżeli spodobał Ci się wpis i chcesz pozostać na bieżąco ze wszystkimi nowościami:

  • zapisz się do wysyłanego raz na miesiąc newslettera:


  • albo szukaj mnie tutaj:

Znalezione obrazy dla zapytania instagram logo pngZnalezione obrazy dla zapytania facebook logo png